PPC v zahraničí - na co si dát pozor, když chcete s eshopem do světa
Mnoho eshopů v dnešní době dorůstá do bodu, kdy neví, kam dál v lokálním trhu růst. Eshop lze znásobit v tržbách poměrně rychle, ale nárůsty se mohou rychle zpomalit, pokud eshop nemyslí na budoucnost. Jedna z možností, jak stále zvyšovat tržby a zisk, je expanze. Existuje ale více důvodů, proč posílat balíčky i do zahraničí, což se můžete dočíst v našem starším článku ZDE.
Vzhledem k tomu, že s expanzí máme zkušenost z mnoha různých kategorií produktů od nářadí začínaje a podběráky konče, tak si dovolujeme zmínit pár tipů, které se vyplatí vzít v potaz při expanzi každého eshopu.
1. PPC se můžou značně prodražit - máte připravený rozpočet?
- myslet si, že kampaně budou mít stejný výkon a nákladovost jako na lokálním trhu, není adekvátní
- aukce mohou být mnohonásobně vyšší, např. na DE trhu
- váš účet ani produkty pravděpodobně nemají žádnou historii
- vaši značku (brand) nikdo v dané zemi pravděpodobně nezná, čímž se vždy cena za konverzi zvedá
2. Máte důkladně zmapovanou konkurenci?
- před vstupem na zahraniční trh je nutné si zkontrolovat, zda máte na daném trhu vůbec nějakou konkurenční výhodu, za kterou jsou zákazníci ochotni zaplatit
- pokud je konkurence na každém rohu, tak se vám může expanze prodražit nebo dokonce, nemusí ani vyplatit
- naopak můžete trefit trh, kde konkurence není žádná, což vám dává právo si nastavit cenu dle uvážení
3. Máte dopočítané náklady na dopravu?
- každý dopravce má jinou sazbu na daný trh, víte, zda máte dostatečnou marži i při určité vratkovosti?
- nezapomínejte od marže odečíst všechny náklady spojené s prodejem produktu - mzdové náklady, zákaznický servis, PPC, SEO, vývoj webu, sklad atp.
4. Máte lokalizovaný jazyk?
- přeložení stránek je jedna věc, ale popisy produktů, návody a tak dále, to je věc druhá..
- PPC nemohou fungovat bez perfektně zpracovaného obsahu
5. Víte, které produkty v zahraničí prodávat?
- není mnoho eshopů, kterým by se opravdu vyplatilo překládat a prodávat sortiment, který nabízí i na lokálním trhu, a proto je důležité si sortiment rozebrat dle maržovosti a strategie
6. Nezapomínejte na klíčová slova
- bez analýzy klíčových slov to půjde těžko, vždycky doporučujeme udělat analýzu názvů, jelikož doslovné překlady často nedávají smysl, což znamená, že vás Google nikde neukáže
7. UX - uživatelská přívětivost
- ačkoliv se může zdát, že překopírovat vizuál webu bude stejně efektivní, tak to pravda občas není
- zákazníci zahraničního trhu můžou mít jiné nakupovací zvyklosti (větší tlačítka, jiný průběh nákupu), které musíte odhalit pečlivou analýzou konkurence a market leaderů napříč segmenty
8. Vyhodnocujte!
- zahraniční trh je důležité velice často měřit a vyhodnocovat, protože lokální kampaně a vašeho "know-how" nemusí nutně v zahraničí fungovat tak, jak si představujete
- Google Analytics by měl být vždy v ruce, abyste věděli, jak se lidé na daném trhu chovají, což vám může osvětlit vaše slabá místa