Jak tvořit produktové popisky tak, aby vaši zákazníci nemohli nenakoupit?
Prodáváte své produkty online a lámete si hlavu s tím, jak vytvořit produktové popisky tak, aby zaujaly vaše potencionální zákazníky? Jakou formou by měly být produktové popisky napsány a zaindexuje je Googlu v rámci SEO? Jak využít fotografie a videa? Na co si dát pozor? Podívejte se s námi na odpovědi na tyto otázky a další tipy, jak vytvořit takové produktové popisky, aby zákazníci nemohli nenakoupit.
Jak vytvořit název produktu?
Nejen název vašeho produktu, ale i popisky by měly vycházet z analýzy klíčových slov, která vám pomůže dostat se na přední příčky vyhledávačů a přivést tak zákazníky. Pokud máte k analýze klíčových slov jakýkoliv dotaz, obraťte se na nás zde a my vám rádi poradíme. Kromě správného použití klíčových slov by měl být název i dostatečně popisný. Pro lepší porozumění se podíváme na příklady z eshopu AHProfi, kde jsme klientovi vytvářeli šablonu pro popisky produktů:
- Skříňka s nářadím
- Pojízdná skříňka Economy s nářadím 7 zásuvek, 272 dílů - AH12272A
První příklad není plně dostačující a nic moc nám neříká. Druhý příklad si povede mnohem lépe a obsahuje vše, co by dobrý název produktu měl.
Vyplňte důkladně informace o produktu
Začněte krátkým popisem produktu a základními informacemi včetně ceny a sdělení, zda je zbožím skladem. Vyplatí se upřesnit, kde zboží leží a za jak dlouho jej zákazníci mohou mít doma - jedná se o prvek tzv. GARANCE DORUČENÍ, který bývá napojený na kalendář, který s přesností vypočítá, kdy zazvoní kurýr u zákazníka.
Nejdříve se zaměřte na nejdůležitější informace včetně ceny i výrobce.
Nezapomeňte na parametry a hodnoty!
Dále produkt popište co nejpodrobněji, abyste vysvětlili všechny výhody, které produkt má. Zároveň zákazníkovi upřesníte, zda je tento produkt to, co vyřeší jeho touhu nebo problém. Zákazník musí pochopit, k čemu produkt slouží. Toto platí nejen pro zákazníka, ale také pro Google. Pokud máte správně založené parametry a hodnoty, Google vám je mile rád zaindexuje – to vám dokáže velmi pomoci se SEO a se zobrazováním na předních příčkách ve vyhledávačích.
Popis produktu by neměl být příliš dlouhý. Využívejte kratší věty a odrážky. Vyvarujte se naopak dlouhému textu.
Při popisování produktu se nebojte využít odrážek. Za nás doporučujeme “cik cak” strukturu (viz. obrázek níže) proloženou fotkami nebo obrázky. Dalším důležitým bodem v popisu jsou odkazy na alternativní nebo související produkty. S velkou pravděpodobností zákazník nakoupí víc, než původně zamýšlel. Odkazovat můžete také na vlastní blog, kde o daném produktu nebo službě píšete a snažíte se tak pomoci zákazníkovi s výběrem.
Využijte popis detailů i jejich fotografie. Zákazník získá o produktu lepší představu.
Nezapomínejte na parametry, které zákazníkovi poskytnou zásadní informace o daném produktu. Může sem patřit například váha zboží, materiál, výkon stroje, co je přesně součástí balení atd.
Parametry rozepište podrobněji. Pokud nechcete, aby zabraly moc místa, můžete je schovat do rozbalovacího seznamu.
Nebojte se komunikovat o výrobci nebo značce. Zapojte i odkud značka pochází, jakou má praxi a čím se vyznačuje.
Ukažte zákazníkovi také související produkty, jakými jsou například vrtáky k vrtačce, nabíječka k mobilnímu telefonu nebo myš ke klávesnici. Zkrátka to, co by se mohlo zákazníkovi k danému zboží hodit. Myslete také na alternativy daného zboží, protože s velkou pravděpodobností tím zákazníkovi budete schopni pomoct najít přesně to, co hledá.
Snažte se zákazníkovi pomoci. Může to být v podobě souvisejícího zboží či vhodnou alternativou k produktu.
Fotky a videa
Kvalitní foto je základ, který je stěžejní a prodává. Používejte ale reálné fotografie produktu, tak aby si zákazníci mohli představit, jak výrobek vypadá. Důležité jsou i fotografie detailu, které můžete použít přímo vedle popisu.
Nebojte se přidat také videa. Nejlépe specialistu, který popisuje, jak se zboží používá, jeho zapojení nebo jestli je výrobek odolný.
Pomůže rozšířená realita?
Ano, dnes je již možné na svůj e-shop přidat rozšířenou realitu, díky které si zákazník může promítnou váš produkt do svého prostoru a zjistit, zda mu opravdu padne do obýváku / kuchyně anebo třeba garáže. Více o rozšířené realitě naleznete v samotné sekci zde
Na co u produktových popisků nezapomenout?
-
mobilní telefony – více než 50 % lidí dle naší analýzy prohlíží stránky a e-shopy na mobilu, proto nezapomeňte, aby se vaše stránka na mobilních zařízeních dobře zobrazovala a byla uživatelsky přívětivá
-
skladové zásoby – komunikujte, zda je daná věc skladem, případně kdy může být u zákazníka
-
prolinkování – používejte v popisu linky na ostatní produkty, které zmiňujete, nebo na články, které máte na blogu
-
nesnažte se lidem popsat produkt, ale pomoct jim s výběrem
-
nepište popisky moc dlouhé a souvislé, protože pro zákazníka budou spíše nudné