6 typů reklam na TikToku a jak je využít!
Ať máte TikTok stažený nebo ne, určitě jste o něm už slyšeli! Tato poměrně nová sociální síť (2016) vzala svět útokem a dosáhla po celém světě až 2,6 miliard stažení. V Česku je TikTok nejrychleji rostoucí sociální sítí, kterou v současnosti využívá 21 procent lidí, což je o pět procent více než minulý rok. U lidí do 30 let se jedná o jedničku mezi sítěmi a zkušenost s ní má každý druhý.
TikTok je více než populární sociální sítí pro zábavná videa a taneční výzvy, používá se také k objevování nových produktů a značek. Níže uvádíme 6 typů TikTok reklam a jejich využití, abyste mohli odpovídajícím způsobem naplánovat propagaci své značky na této sociální síti.
In-feed reklamy
Tento typ reklamy se na TikToku zobrazuje při scrolování For You Page uživatele. Pokud neznáte TikTok a stránku For You, reklamy in-feed jsou velmi podobné reklamám, které byste viděli při procházení Instagram Stories. Reklamy mohou být až 60 sekund dlouhé (i když TikTok doporučuje 9 až 15 sekund) a uživatel může s obsahem také interaktovat – lajkovat, komentovat i sdílet. Reklama se zobrazuje přes celou obrazovku a lze ji přeskočit. Značky, které využívají tento typ reklamy, mohou také přidat tlačítko s výzvou k akci, které odkazuje na landing page – což je užitečná funkce, pokud je vaším cílem zvýšit návštěvnost a prodej na webu.
Brand Takeover reklamy
Tyto reklamy na celou obrazovku se zobrazí na For You Page (FYP) bezprostředně poté, co uživatel aplikaci otevře. Mohou být vytvořeny pomocí 3 až 6 sekundových videí nebo 3 sekundových obrázků a lze je použít k nasměrování uživatelů na Hashtag výzvu nebo vstupní stránku (dle cíle kampaně značky). Uživatelé vidí pouze jednu Brand Takeover reklamu denně, což znamená menší konkurenci, ale také vyšší cenu.
TopView reklamy
Reklamy TopView jsou dlouhé 60 sekund a zobrazují se poté, co uživatel otevře aplikaci TikTok. Jsou po celé obrazovce, se zvukem a automatickým spuštěním. Inzerenti mohou do reklamy také zahrnout tlačítko s výzvou k akci. Tento typ reklamy představuje skvělý způsob, jak zaručit dosah, protože je uživatelé uvidí hned po otevření aplikace, kdy dávají největší pozornost.
Rozdíl mezi TopView a Brand Takeover reklamou je ten, že se TopView reklamy nezobrazují ihned po otevření aplikace – zobrazují se až jako první příspěvek v aplikaci po 3 sekundách. Jednoduše řečeno, TopView reklamy jsou mírně zpožděnými Brand Takeover reklamami.
Brandové Hashtag výzvy
Jedná se o sponzorované výzvy, které jsou uvedeny v horní části Discover page. Na stránce Objevit mohou uživatelé vyhledávat uživatele, hashtagy, hudbu a také vidí nejpoužívanější hashtag výzvy. Tato forma reklamy pomáhá inzerentům dosáhnout většího zapojení uživatelů (v průměru 8,5%) a podporuje obsah vytvářený uživateli.
Výzvy fungují takhle:
-
Uživatel klikne na Hashtag výzvu
-
Uživatel je přesměrován na stránku Brand Challenge, která obsahuje popis pravidel výzvy, logo značky a odkaz na web značky
-
Uživatelé vytvářejí vlastní obsah na základě vaší výzvy pomocí hashtagu
Brand efekty
Myslete na Snapchat a Instagram! Podobně jako u těchto platforem mohou značky na TikToku vytvářet vlastní samolepky, filtry a speciální efekty, které lze sdílet. Značky často kombinují tento formát reklamy s jinými reklamami na TikToku. Jelikož jsou filtry a speciální efekty mezi uživateli velmi oblíbené, znamená to, že jejich vytvoření může vygenerovat více uživatelů a zvýšit zapojení.
Influencer spolupráce
V neposlední řadě influenceři! Ačkoli se nejedná konkrétně o typ reklamy na TikToku, vaše značka může zcela jistě spolupracovat s influencery při vytváření TikToku reklam a dosahování vašich cílů. Influenceři se specializují na vytváření kvalitního a poutavého obsahu pro své sledující a doručují jim nejnovější trendy, tipy a produkty. Pokud se jejich sdílený obsah shoduje s vaší firmou, určitě je to ideální příležitost pro spolupráci. Více o influencer marketingu si můžete přečíst v našem článku zde.
TikTok reklama se určitě nehodí pro všechny firmy a služby, ale stále je to zajímavá příležitost. Je důležité myslet na svou cílovou skupinu a co chcete reklamami dosáhnout. TikTok je stále brán jako poměrně nová aplikace, které spousta firem nevěří a nechtějí na TikToku produkty propagovat. Můžete to brát jako výhodu – méně konkurence!